8 saker om mig

Eftersom att Helle gjorde en sådan här tänkte jag göra det också. Inte vad jag vanligtvis brukar skriva om, så ni får ta det som det kommer.
 
1. Hatar att ha utsläppt hår, känner att det kommer ivägen hela tiden, det blir elektriskt och klistrar sig fast vid kinderna och hals, det ser fett ut hela tiden, och ja, kan ju fortsätta komma på negativa saker med att ha utsläppt, men nu ska vi inte vara sådana. Hade utsläppt halva dagen igår och halva dagen idag ändå. Första gången på länge faktiskt, så kände att det var dags att visa att jag har klippt mig, även fast jag gjorde det för någon månad sedan haha.
 
2. Skriver ofta för långa meningar utan punkt, använder hellre kommatecken. Det kanske ni såg i min första mening på första punkten... Men jobbar på det.
 
3. Tänker på bakgrunden av saker och går in mer på djupet när jag tänker. Ställer mig själv ofta frågan varför och hur. 
 
4. Jag löser hellre mina vänners problem än mina egna. Tycker att det är lättare att hitta en lösning på problemet när det inte är mitt eget, för när det är mitt eget tänker jag för mycket. Jag blir också väldigt motiverad av hur tacksamma mina kompisar blir när jag har löst något av deras problem. När jag ska lösa mina egna problem blir jag ofta trångsynt och mitt sinne blockas hellre än att öppnas. När jag ska hjälpa andras öppnas mitt sinne upp och jag hittar svar tusen gånger lättare.
 
5. Jag kan utstråla ett sorts lugn, som om att jag inte hade någon oro någonstans. Men så är inte fallet. Jag blir lätt stressad, men visar det inte. Om ni ser mig riktigt stressad någon gång, då är det allvarligt. Jag blir också nervös för det mesta. Skolan, nya personer, konfrontationer, visa upp någonting jag är stolt över, visa något som jag är osäker över, osv. 
 
6. Har hög puls. Kan bero på punkten över ^ men vet inte riktigt varför jag har det längre. Det var värre innan, slutet av 7an och början på 9an ungefär, av personliga anledningar. Men det har aldrig påverkat mig på något sett, så lider inte av det.
 
7. Jag är besatt av tv-serier. Mitt beroende började i 9an eller 8an, då jag började kolla på the Vampire Diaries. Efter det har jag kollat på alla möjliga serier. Oftast övernaturliga, då jag tycker de är roligast att följa. Har aldrig testat på någon polis serie, men har funderat på det någon gång. Har inte kollat på någon sjukhus-serie heller, men Saving Hope verkar ganska bra. Daniel Gillies är ju med i den, så den måste ju vara bra. 
Har precis laddat ner det senaste avsnittet av Teen Wolf. Tänkte se den direkt efter jag skrivit klart detta inlägget, men det verkar ta lite tid, så får se om det blir senare ikväll eller imorgon. Har ju plugg att göra med.
- Här är några av de serier jag kollar på just nu.
 
8. Älskar musik. Inte bara musik man lyssnar på i hörlurarna, även fast det har en stor del i mitt musikälskande, men musik i film och reklam till exempel. Musik kan tillföra så mycket. En reklam utan passande musik är ingen bra reklam. En film måste ha bra och passande musik för att kunna föra ut en känsla. 
Musik som jag lyssnar på i vanliga fall brukar för det mesta vara band. Band eller aukustiska sångare. Sleeping with Sirens eller Ed Sheeran. Min spotify säger väl det mesta: Spotify.
 
I'M OUT! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: